Influenceri, blogeri, youtuberi a tvorcovia obsahu na sociálnych sieťach ako TikTok či Instagram si často neuvedomujú, že ich príjmy podliehajú daňovým povinnostiam. Slovenská komora daňových poradcov upozorňuje, že aj produkty „zadarmo“ majú svoju hodnotu a ak sú poskytnuté za protihodnotu, napríklad reklamný post, ide o príjem, ktorý treba zdaniť.
Daňový poradca Radovan Ihnát vysvetľuje, že zdaniteľný príjem influencerov zahŕňa akýkoľvek príjem získaný za odmenu, vrátane nepeňažného príjmu, teda barteru. Príjmy z platforiem ako YouTube, TikTok, Twitch alebo zahraničné spolupráce spadajú pod medzinárodné zdaňovanie. V niektorých prípadoch je potrebné zaplatiť daň aj v inom štáte a využiť zmluvu o zamedzení dvojitého zdanenia.
Influenceri by si mali dávať pozor na registráciu za platiteľa DPH, ak ich príjem presiahne 50-tisíc eur ročne. Pri prekročení obratu 62 500 eur sa stávajú…